مجتمع اقامتی رفاهی صدف

ارائه خدمات اقامتی به گردشگران

ارائه خدمات اقامتی به گردشگران

مجتمع اقامتی رفاهی صدف

امروزه ارائه خدمات اقامتی در شمال کشور بسیار رایج شده
تعطیلات که میشود اولین جایی که به ذهنمان میرسد شمال کشور است
مجموعه اقامتی رفاهی صدف در منطقه ای دنج و بدور از هیاهوی شهرهای مسافرپذیر شمال
فضایی آرام و خانوادگی را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

با ما تماس بگیرید:

09128579915
t.me/Dangurash
Https://instagram.com/_u/dangurash_roudsar.ir

بایگانی

رودسر کجاست؟

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۵، ۰۶:۰۲ ب.ظ

رودسر یکی از شهرستانهای بزرگ استان گیلان است،

تلاش شده اطلاعات بی نقصی در مورد این محل ارائه گردد. لذا از ویکی پدیا کمک گرفتیم...

موقعیت جغرافیایی:

رودسر، از شمال به دریاچه خزر، از جنوب به رشته کوههای البرز، از شرق به رامسر، از توابع استان مازندران و از غرب به املش ولنگرود منتهی می‌شود.

قسمت کوهستانی شهرستان رودسر، خوش آب و هوا و سردسیر می‌باشد. قسمت شمالی این شهرستان که در قسمت حاشیه جنوبی دریای خزر و منطقه جلگهای قرار گرفته‌است، مرطوب می‌باشد. رود پلرود، با شاخه‌های کیارود و شیرارود، در اینشهرستان جریان دارد.

مردم شناسی:

قومیت مردم رودسر، گیلک است که به زبانهای فارسی و گیلکی با لهجه بیه پیش (شرق گیلان) تکلم می‌کنند. مذهب مردم رودسر، شیعهدوازده امامی است.

مردم شهرستان رودسر از ۳ تیره هستند: گیلک ها، گالشها و مهاجرین. مهاجرین رودسر را اغلب سادات و علویون تشکیل میدهند که در زمان حکومت ال بویه به رودسر مهاجرات کردند.سادات مرعشی،سادات کیایی و دیگر سادات شجره نامه ی سادات از خانواده های جوانمرد،میر ریسی،ریسیان،و اقوام آنها در دست است. شجره نامه خانواده ی طالبزاده نیز موجودست که یک نسخه از ان در قم نگهداری میشود.سادات رودسر از ریشه های حسینی و حسنی و گاهی موسویند.در این میان بر طبق تحقیقات و شواهد

خانواده ی طالبزاده از سادات حسنی و باقی خاندانها از سادات حسینی بازیابی شده اند. سادات میرکیایی، مشتمل بر خانواده های میرکیایی،کیایی،میرشکارو...از سادات کیایی و بازماندگان حکومت کیا بازیابی شده اند.

در جنوب شهر واجارگاه از بخش کلاچای روستایی به نام سیاه‌کله (رودسر) وجود دارد که 98% جمعیت آن از سادات موسویندو نَسَبشان به امام موسی کاظم (ع ) برمیگردد.

مردم شهرستان روسر، دارای عواطف و پایبند به اصول مذهبی(طوری که گیلانیها، شهر رودسر را قم گیلان می‌شناسند) می‌باشند. این مطلب را رابینو در کتاب «ولایات دارلمرز گیلان»، بدین صورت نقل کرده‌است: مردم رودسر، به ملایمت طبع و علاقه‌مندی به مذهب معروف می‌باشند.

جاذبه های گردشگری:

از جمله نقاط دیدنی در این شهرستان، ساحلی به طول ۳۰ کیلومتر است که به دلیل نزدیکی کوه با دریا، در این منطقه جغرافیائی، چشم‌انداز زیبائی را به خود اختصاص داده‌است. همین عامل، این شهرستان را به مهمترین مرکز والیبال ساحلی در ایران تبدیل کرده‌است.

پل تاریخی تمیجان، از آثار دوره صفوی، مسجد تمیجان از آثار دوره خاندان کیا، گنبد پیر محله در روستای پیر محله ماچیان و قلعه بندبن، واقع در قاسم آباد علیا از مهمترین آثار باستانی شهرستان رودسر می‌باشند.

بندبن، روستائی زیبا و با مردمانی فرهیخته‌است که در آن قلعه ای سنگی با قدمت کهن، واقع است که از آن، بعنوان قلعه دفاعی، در برابر حملات دشمنان دریائی، استفاده می‌شده‌است. در معماری این قلعه، از مواد و ترکیبات خاص و کم نظیری استفاده شده‌است که با وجود رطوبت شدید هوا، آنرا تا کنون پابرجا نگاه داشته‌است. از اطراف این قلعهگنجینه‌هایی کشف شده‌است.[۲]

گنبد پیر محله، یکی از نقاط تاریخی شهرستان رودسر می‌باشد. بنای این گنبد در ۷ کیلومتری جاده رحیم آباد واقع در جنوب شرقی شهرستان رودسر قرار دارد. ساخت گنبد مربوط به دوره کیانیان و به صورت هشت ضلعی می‌باشد.در زیر این گنبد خانه سردابی قرار دارد که گویی محل برداشت آب بوده است. این بنا در سال ۱۳۵۶ توسط سازمان میراث فرهنگی کشور با شماره ۱۵۴۲در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت.

منطقه تفریحی اشکور در ارتفاعات ییلاق شوئیل، آسمانرودمایستان پایین و روستای کاکرود با آسیابهای آبی از سایر مناطق گردشگری این شهرستان هستند.

عمارت شهرداری رودسر یکی از آثار تاریخی این شهرستان می باشد. این عمارت مربوط به دوره پهلوی اول است و در رودسر، جنوب غربی میدان امام واقع شده و این اثر در تاریخ ۲ بهمن ۱۳۸۲ با شمارهٔ ثبت ۱۰۷۸۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

از دیگر نقاط دیدنی این شهرستان، می‌توان که به مواردی دیگر اشاره کرد :


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.